Kým rastie bruškoŠport

Zacvičme si s bruškom aj bez neho (1)

 Petra Gupková   09.02.2005   0

O potrebe cvičenia v tehotenstve sa píše veľa. Často sa snažia cvičiť aj tie budúce mamičky, ktoré pred otehotnením telesnej aktivite venovali iba málo času. Rovnako užitočné je rozhýbanie sa pre mamičky, celodenne sa krútiace okolo svojho pokladu. My teraz o cvičení písať nebudeme, ale pozveme Vás zacvičiť si – nech už ste v práci, alebo doma.

Dnes si ponaťahujeme krk, šiju a ramená. Všetky nasledujúce cviky môžete robiť v sede, na pohodlnej stoličke, nie v kresle.
Počiatočná poloha: sadnite si vzpriamene, nohy položte na podlahu vedľa seba, chodidlá mierne od seba, ramená spustite – najlepšie tak, že necháte ruky klesnúť dole vedľa stoličky.

  1. Začnite hlbokým dýchaním do pľúc (nezabudnite na čerstvý vzduch!)
  2. V rovnakej polohe sa snažte vytiahnuť chrbticu hore, akoby Vás niekto ťahal za uši. Ťah striedajte s uvoľnením, pri ktorom môžete zhrbiť chrbát.
  3. V počiatočnej polohe nakláňajte hlavu do bokov, uchom smerom k ramenu, ale rameno nezdvíhajte!
  4. Efekt predošlého cviku znásobíte, ak si pomôžete tlakom ruky: pri náklone doprava si pravou rukou jemne potlačte hlavu k pravému ramenu, rovnako opakujte vľavo.
  5. Pri tomto cviku ešte ostaneme, ibaže teraz netlačte rukou hlavu k ramenu, ale hlavou zatlačte do dlane. Jemne tlak uvoľnite, hlavu vzpriamte a opakujte na opačnej strane.
  6. V tejto fáze odporúčame uvoľniť svaly krku „vytrasením“ hlavy, sklonenej pred hrudníkom.
  7. Cviky v bodoch 3, 4 a 5 môžete zopakujte aj v polohách predklonu a záklonu hlavy.
  8. Posledný dnešný krčný cvik: v počiatočnej polohe pomaly otáčajte hlavou vpravo a vľavo a pozerajte sa cez rameno. Krk si opäť uvoľnite.
  9. V počiatočnej polohe dvíhajte plecia k ušiam čo najvyššie, následne ich zatlačte úplne dolu. Hýbu sa Vám pritom celé paže. Pri pohybe dole môžete fiktívne zatláčať dlaňami do podložky.
  10. K poslednému cviku sa postavte, mierne rozkročte, predkloňte, ruky Vám voľne padnú dolu a uvoľnite si všetky rozcvičené svaly jemným potriasaním. Nezadržiavajte dych.
Odosielam Váš hlas...
Zatiaľ nehodnotené. Budete prvý!
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
Najčítanejšie
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Tehotenský kalendár
Náš TIP
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised