ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk
ŠestonedeliePopôrodné problémy

Čo s tehotenskými kilami?

 Marcela Beňová   07.11.2018   0

Trápia takmer každú novopečenú mamičku. Kilá, ktoré sa na postavu “nalepia“ počas pôrodu, a ktoré po narodení bábätka idú dole horko - ťažko. 

Mama Domisha instagram

 

Návrat k štíhlej línii? O tom sme sa poradili s mamičkou, blogerkou a odborníčkou na šport a zdravý životný štýl Dominikou Šťovíčkovou, ktorá sa takýmto témam venuje aj na svojom youtube kanále Just Domisha.

Začať treba už pred pôrodom

Mamička Dominika má s chudnutím po pôrode, rovnako ako s udržiavaním postavy počas tehotenstva, svoje skúsenosti. Má už trojročného synčeka a na budúci rok sa s partnerom tešia na narodenie druhorodenej dcérky.

Počas prvého tehotenstva si na postavu príliš pozor nedávala. Priznáva, že pohyb aj zdravú stravu zanedbávala. Výsledkom bolo 20 kilogramov naviac. Kilá po pôrode zhadzovala takmer rok, po ktorom sa mohla pochváliť štíhlou a vyšportovanou postavou.

Preto sa počas druhého tehotenstva aktívnemu pohybu nevyhýba.

„Cvičím pod dohľadom trénerky, aby som náhodou nerobila niečo zle. V podstate rovnako ako predtým, len sme vynechali cviky na brušné svalstvo. Nezdvíham ani tak veľkú záťaž.

Kardio cviky som zatiaľ nezaradila. Prvé mesiace mi nebolo dobre, tak som necvičila vôbec, a až teraz v druhom trimestri sa snažím mať zasa viac pohybu,“ vysvetľuje Dominika.

 

Pohybu sa nevyhýbajte

Športu sa Dominika venovala aktívne aj pred tehotenstvom, takže pohyb je pre ňu bežnou súčasťou dňa. Má však radu aj pre ženy, ktoré pred otehotnením necvičili, no chcú spraviť niečo pre svoje zdravie.

„Pokiaľ ženy nie sú na pohyb  úplne naučené, určite nie je dobre začať v tehotenstve vyslovene „makať“. Viac by som odporúčala naťahovacie cvičenia ako  tehotenskú jogu, pilates, prechádzky, plávanie.

To by malo pomôcť predísť či zmierniť bolesti chrbta kvôli záťaži. Ak ženy trvajú na posilňovaní, tak určite pod dohľadom trénera, ktorý sa cvičeniu s tehotnými už venoval.

Cviky na nohy neuškodia nikomu a cviky na chrbát spevňujú svalstvo a pomáhajú s veľkým bruchom,“ dodáva Dominika.

Pozor na stravu

Dominika sa snaží vyhýbať pečivu a sladkostiam a pozor si dáva na dodržiavanie pitného režimu. V jej jedálničku nenájdete napríklad sladené vody, ktoré po prvom tehotenstve vylúčila.

Podľa Dominiky je dôležité naučiť sa piť obyčajnú vodu. Medzi jej obľúbené nápoje patrí čistá voda s kúskom ovocia, napríklad s pomarančom alebo jahodami, ktorá dokonale nahradí chuť malinoviek z obchodu. Naviac je oveľa lacnejšia a zdravšia. 

Medzi odskúšané triky pri varení, vďaka ktorým si čoskoro dvojnásobná mamička udržiava aj v tehotenstve svoju hmotnosť, sú ľahké večere bez prílohy. Namiesto mäsa dáva prednosť údenému tofu a samozrejmosťou je veľa zeleniny.

Druhé tehotenstvo dáva Dominike podľa vlastných slov viac zabrať, a to sa odrazilo aj na jej jedálničku.

„Prvý trimester mi bolo naozaj zle a mohla som jesť len ovocie a pečivo. Teraz pomaly končím druhý trimester, a aj keď nevoľnosti nie sú také veľké, stále nemám na všetko chuť.

K tomu sa pridala aj intolerancia na laktózu. Musela som zaradiť viac rastlinných výrobkov, a mliečne takmer úplne vynechať. Nemám chuť ani na mäso. Najradšej si dávam ovocie a zeleninu.

Chuť na pečivo bohužiaľ zostala. Trochu to budem musieť mierniť. Toľko sacharidov a lepku by mi nerobilo dobre. O chvíľu by som bola zavodnená a opuchnutá.“

Mama Domisha instagram

 

Základom je dobrá motivácia

My mamičky to dobre poznáme. Dieťa, nočné vstávanie, kŕmenie a kočíkovanie zaberú väčšinu času. Aj keď s pohľadom do zrkadla nie sme úplne spokojné, starostlivosť o seba odkladáme väčšinou na neskôr.

Sebavedomie však postupne klesá, nastupuje apatia a sklamanie, že nie sme dosť atraktívne. Práve vnútorná motivácia a radosť zo starostlivosti o seba sú však veľmi dôležité, aby sme sa vrátili k postave, akú sme mali pred pôrodom.

Svoje o tom vie aj Dominika.

„V prvých mesiacoch to bol určite len pohľad do zrkadla a pohľad na fotky pred otehotnením. Vždy som mala viac – menej štíhlu postavu. Zistenie, že sa po pôrode nevojdem do pôvodnej veľkosti, bol pre mňa dostatočný hnací motor.

A potom partner. Aj keď nič nepovedal, cítila som, že moje telo preňho nie je také príťažlivé ako predtým. Naviac aj on v tomto období pribral desať kíl.“

Ako najlepšia motivácia sa ukázal spoločný pohyb, do ktorého sa pustila celá rodina.

„Mňa motivovalo to, že sme v tom spolu. Obaja sme sa stravovali zdravo, cvičili a veľa chodili na prechádzky.“

Podľa Dominiky to bol práve pohyb vonku – dlhé pochôdzky s kočíkom po okolí, ktoré po pôrode naštartovali jej metabolizmus. A na tie sa teší aj o pár mesiacov, keď sa jej narodení druhorodená dcérka.

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 5.0 z 5. Celkom 1 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
O AUTOROVI

Marcela Beňová

Vášnivo rada píšem, inšpiráciu zbieram najmä doma. V tom mi pomáhajú moje dve malé slečny. Voľné chvíle trávim najradšej pri knihách, kvalitných filmoch a na dobrodružných výpravách s rodinou. Nikdy neodmietnem kávu a dobrý rozhovor.
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Tehotenský kalendár
Náš TIP
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised